Jenny & Myra goes London. Del 2

Nu ska vi se. Jag börjar med att be om ursäkt för att vi dröjt ut på tiden.
Det har inte funkat riktigt som vi velat. :(

Vi lottade iaf fram Rosflickans uppdrag som nr 2. Så här skrev hon:

'Hej tjejer!

Jag har ett underbart uppdrag åt er... ni ska gå till ett av de mer exklusiva varuhusen (typ den brittiska motsvarigheten till NK i Stockholm). Där ska ni pruta på en vara, och allra helst få köpa den billigt också.

Och ni ska göra det PÅ SVENSKA. Alltså ingen engelska. Ni kan vara svenska turister, nyinflyttade eller ha ramlat ner från ett flygplan -it doesn't matter. Ni kan ingen engelska, franska, tyska, eller något annat språk. Bara svenska.
Ni måste inte lyckas med prutandet, men givetvis är det en stor bonus. Men bara det blir av så!
Bevis vill jag ju ha, helst i form av ett videoklipp.. men jag böjer mig för omständigheterna och nöjer mig med en beskrivning om det nu skulle vara så.

MVH och lycka till
/Rosflickan '

Så. Väl nere på Oxford street i London, så styrde vi kosan mot en av de större butikskedjorna. Vi fick tag på en tjej bland kläderna, och undrade lite försynt om hon ville filma oss, medan vi drev med en av hennes kollegor. Efter en kort förklaring så ställde hon självklart upp på det. :)
Vi letade sedan reda på en ful och dyr tröja, satte av mot kassan och slog om till svenska. Enbart.

Alltså. Stackars, stackars expedit! Jag led med henne.
Jag kan omöjligt återberätta det i text, det blir inte på långa vägar rättvist. Men hjälp vad roligt!

Hon förstod tillslut att vi inte ville betala så mycket för tröjan som den kostade, och hon skakade envist på huvudet. Nån rea var det inte tal om. Envis som synden var hon, och vi fick ge oss. Det blev ingen tröja.
Tack o lov. Den var gräsligt ful. *s*

Men.
Nu kom bakslaget!
Lilla söta jag-hänger-bara-upp-kläder-flickan hade GLÖMT att trycka på play!!
Helt sanslöst. Jag nästan grät.

Här bär man sig åt som bara den, för att lyckas med ett uppdrag, och så blir man snuvad på beviset!
All for nothin', liksom.

Vad är det man säger? Vill man ha nåt gjort, får man göra det själv!

Men vi hade iaf löjligt roligt under tiden.

Kommentarer
Postat av: rosflickan

Haha, att ni faktiskt gjorde det.. synd att bevis inte finns, men jag tror er på ert ord. Bra jobbat tjejer!!

2007-06-25 @ 16:44:38
URL: http://tusenrosor.blogg.se
Postat av: Asfaltmamman

Oh....my...God!!!!
Jag tror att jag dööööör. Torkar frenetiskt skrattårarna som rinner ned för kinderna.
Fy fasen vad ni är MODIGA!!! I luuuuurve you!
Kram från Asfalten

2007-06-25 @ 23:07:21
URL: http://albyhills.blogspot.com/
Postat av: Chitza

Jag skrattar ihjäl mej :D
Kram på Er!

2007-06-26 @ 21:03:31
URL: http://lifeaschitza.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0